Livrare gratuita pentru comenzile peste 500 lei !

Politica de Retur


Cum puteti returna produsele achizitionate de la PRINTING MALL?

Conform ordonantei O.U.G. 34/2014 Consumatorii (definiti in O.U.G. 34/2014 ca fiind orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii ) au dreptul de a returna un produs achizitionat in termen de 14 zile de la data receptiei produsului.

Produsele cumparate de pe www.PrintingMall.ro de catre consumatori pot fi returnate astfel in termen de 14 zile calendaristice astfel:

  • In oricare din sediile PRINTING MALL din tara, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant PRINTING MALL,

  • prin completarea  Formularului de Retur  afisat pe site la sectiunea  Retur , sau  urmad link-ul https://www.printingmall.ro/retur   urmand a trimite prin curier rapid catre vanzator produsele pe care doreste sa le returneze, dupa ce a fost contactat de un reprezentant PrintingMall.

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;

  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe Printing Mall.ro; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;

  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

  • software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;

  • cartuse toner sau de cerneala desigilate sau folosite;

  • imprimante / multifunctionale / aparate de fax care au utilizate sau la care au fost desigilate consumabilele si introduse in echipament si imprimate pagini;

  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;

  • furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;

  • produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;

  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);

  • In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. In cazul in care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scadea valoarea acestora;

  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;

  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:

  • sunt acceptate produsele care fac parte din categoria Comunicatii – IT (telefoane, tablete, laptopuri) cu conditia ca accesul la acesta nu trebuie sa fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta/iris,etc.); sa nu aiba conturi active sau setari personalizate;  sa nu contina date cu caracter personal - clientul garanteaza ca dispozitivul mobil a fost predat reprezentantilor PRINTING MALL fara informatii personale sau date cu caracter personal. PRINTING MALL nu este responsabil pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului inainte de a returna  produsul;

  • electrocasnice mici   care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aspiratoare, roboti bucatarie, mixere, masini de tocat, aparate de gatit, blendere, storcatoare fructe, fiare si statii de calcat, aparate de cafea);

  • electrocasnicele mari   care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aparate frigorifice, aparate de gatit, masini de spalat, uscatoare rufe, hote);

  1. Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza PRINTING MALL cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Contact disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin PRINTING MALL.

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin   Formularul de Contact de pe site, in termen de maxim 24 ore de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail un raspuns cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin card online sau ordin de plata sau in numerar, intr-unul dintre sediile Printing Mall, la alegerea clientului.

PRINTING MALL va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

PRINTING MALL va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar,  atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 7 zile de la data la care PRINTING MALL intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care PRINTING MALL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

Rambursarea sumelor pentru retur se va face in cel mult 7 zile de la data la care PRINTING MALL intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care PRINTING MALL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Printing Mall va prelungi termenul in mod corespunzator.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii PRINTING MALL vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare:   toate costurile sunt suportate de catre Printing Mall.

PRINTING MALL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Retururile solicitate de catre persoanele juridice vor fi acceptate doar in situatia in care produsele sunt sigilate.

... ...